Koncertanmeldelser

Nordjyske Stiftstidende
Den 28. oktober 2003.

A la creole
Af Birthe Christensen

FREDERIKSHAVN: Der var varme vibrationer i luften på Malurt, da Finn Burich og hans internationale jazzband med franskmanden Thomas l´Etienne som en central figur i fredags gæstede Musikforeningen.
Aftenen blev en uforglemmelig musikalsk rejse gennem den kreolske verden både hvad angår mad, musik og kultur.
Thomas l´Etienne var aftenens guide ud i det kreolske, som han har et nært kendskab til gennem sit ægteskab med den kreolske sangerinde Lillian Boutté – og ikke mindst gennem sin svigermor Gloria, hvis køkken blev rost i høje toner.
Med l´Etiennes anekdoter og spændende historier vekslende med et uhyre velspillende orkester var der noget til alle sanser, og snart følte man sig hensat til sydstaternes bomuldsmarker, bordeller i New Orleans eller i magisk selskab med Voodoo-dronningen Marie Laveau, musikere som Jelly Roll Morten, Sidney Bechet og Kid Ory. Med dette Burich Café au lait show fik publikum virkelig en totaloplevelse, som varmede på en frostkold aften i oktober.

Ugebladet Præstø og Østsjælland
Den 8. marts 2005.

Flotte prøver på livsglad jazz på Kirsebærkroen
Af Eigil E. Grønholdt

PRÆSTØ: Sneen lå smuk i enorme mængder, der gjorde vejene meget besværlige at køre på, men det afholdt ikke cirka 70 jazzglade personer i at frekventere Præstø Jazz Klubs arrangement tirsdag aften i sidste uge.
På Kirsebærkroen optrådte det jyske jazzband Finn Burich/Thomas l´Etienne N.O. Jazzband med en forrygende flot jazzaften, der viste sig at blive noget ud over det sædvanlige.
Med Thomas l´Etienne som en fremragende og engageret fortæller om jazzens fødsel og trængsler udi New Orleans, Louisiana samt ikke mindst Martinique, gav alle bandets medlemmer samlet og hver for sig flotte prøver på swingende livsglad levende jazzmusik – lige fra helt ukendte numre som Glorias Kitchen og Assez La Vou til gode velkendte som High Society, Petite Fleur og en formiddabel udgave af Milenburg Joys, hor især den ganske unge trommeslager Espen Laub von Lillienskjold viste, at også de helt unge musikere mestrer den klassiske jazz.
Synd for dem, der ikke kunne nå frem til en koncert, der sluttede med stående applaus.